🍀 #NewsMarketing volanti! 😛
1 🥜 Page #Experience Update to Desktop Davide Pozzi Tagiaerbe
2 🥜 #Facebook introduce #LiveShopping Veronica Gentili
3 ✅ #GoogleAds Monthly Spend Limits Mark Irvine
4 🥜 #Instagram #link nelle stories Spollicia
5 ✅ Strategia #SEO e #searchconsole Elisa Paesante
6 ✅ #PageSpeed Insights API Andrea Giudice
7 ✅ 87 schede aperte? arriva il fix Andrea Valli
8 ✅ Correttore #Grammaticale Alessia D’Alfonso
9 ✅ Google #LaMDA conversazioni vocali
10 ✅ #Google test bordatura grey su #organico Enzo Mastrolonardo
11 🥜 Google #ShoppingGraph
12 ✅ #Mobile vertical #shoppingads
13 ✅ #Snapchat scan outfits for shop Matt Navarra
14 ✅ #GMB aggiungi la voci dalla Search Giovanni Meloni
15 🥜 #Facebook Expiring #Audiences Bram Van der Hallen
16 🥜 #Bidding features #GoogleAds Top signals & seasonality adjustments§
17 🥜 #GoogleAds Insights page ADworld Experience
18 ✅ FREE Tool Product #Keyword Extractor (Google #Autosuggest) Stefan Neefischer
19 ✅ #Pinterest Idea Pin simil #storie Roberto Romeo
20 ✅ Aggiornamenti #google anno per anno Dalia Smaranda Dragomir
🔹 150.000 km e 3 milioni di fiori Nicolò Santin
👀 fonti 1° commento

PODCAST
Spreaker
Spotify
Podcasts.apple
Google Podcast

1 Page Experience Update Apply to Desktop Davide Pozzi Tagiaerbe
Google says the upcoming Page Experience update, which was thought to only impact mobile search, will apply to desktop search results as well.
fonti

2 Facebook introduce Live Shopping Veronica Gentili
tanto attesa funzione che combina l’intrattenimento dei video live con i vantaggi dello shopping online.
Vale la pena sapere:
✅ Ogni venerdì da questa settimana fino al 16 luglio sarà possibile vedere il Live Shopping sulle pagine di brand del settore beauty and fashion selezionati da Facebook, come SEPHORA, Abercrombie & Fitch, Clinique e molti altri.
✅ Grazie a questa funzione sarà possibile acquistare durante il live in modo semplice e veloce, senza lasciare Facebook.
✅ Al momento non è chiaro quando la funzione verrà rilasciata a livello globale.
fonti

3 Google Ads Monthly Spend Limits Mark Irvine
After 2 long decades of balancing daily budget – Google Ads is finally introduces Monthly Spend Limits into accounts, a guardrail for your total monthly #PPC budgets!
fonti

4 Instagram link nelle stories Spollicia
La nuova funzione sarebbe implementata attraverso uno sticker. Non è ancora chiaro se sarà accessibile anche per profili con meno di 10k followers.
Restiamo in attesa di aggiornamenti!
Altre 2 novità
– Molti profili stanno ricevendo un Popup per riattivare la visualizzazione dei like
– Verrà tolta la possibilità di condividere post nelle stories ma solo perché verrà resa possibile tramite uno sticker
fonti

5 Strategia SEO e search console Elisa Paesante
Dopo un percorso che tratteggia gli step più importanti da valutare per ottimizzare il proprio sito per Google, concludiamo in bellezza con Google Search Console, indicando i report fondamentali da monitorare.
Infine, una breve carrellata sui Google Verticals, gli elementi “speciali” che Google inserisce nelle SERP oltre ai risultati organici.
fonti

6 PageSpeed Insights API Andrea Giudice
Use the PageSpeed Insights API to:
Measure the performance of a web page.
Get suggestions on how to improve the page’s performance, accessibility, and SEO.
Learn how to convert the page into a Progressive Web App.
The PageSpeed Insights API returns real-world data from the Chrome User Experience Report and lab data from Lighthouse.

7 87 schede aperte? arriva il fix Andrea Valli
The fix is a Chrome extension called Skeema, which allows you to translate your 87 open tabs into a list of “tasks,” which you can then organize and prioritize to your heart’s content. At the moment, it’s waitlist only, but you can sign on to be notified when it goes live here.
fonti
fonti

8 Correttore Grammaticale Alessia D’Alfonso
Vorresti qualcuno sempre disponibile a correggere ogni testo che scrivi, dagli errori grammaticali fino al controllo sul plagio?
✅ Questo qualcosa si chiama prepostseo.com, un correttore grammaticale gratuito, che segnala gli errori nel testo in un clic.
fonti

9 Google LaMDA conversazioni vocali
fonti

10 #Google test bordatura grey su organico Enzo Mastrolonardo
n primo piano, ciò non fa che evidenziare ulteriormente lo #snippet che già di per se offre maggiore fiducia (e tanto altro – nel bene e nel male) alla risorsa che lo ottiene.
fonti

11 Google Shopping Graph
Google calls the Shopping Graph the “most comprehensive, real-time dataset about products, inventory and merchants.” Google said this is a “dynamic, AI-enhanced model that understands a constantly-changing set of products, sellers, brands, reviews and most importantly, the product information and inventory data we receive from brands and retailers directly — as well as how those attributes relate to one another.” It helps Google bring “over 24 billion listings from millions of merchants across the web” to searchers. It also “works in real-time so people can discover and shop for products that are available right now,” Google said.
fonti
Google’s Shopping Graph in a nutshell. “Building on the Knowledge Graph, the Shopping Graph brings together information from websites, prices, reviews, videos and, most importantly, the product data we receive from brands and retailers directly,” Ready said. The AI-enhanced model works in real-time and is designed to show users relevant listings as they shop across Google.
fonti

12 Mobile vertical shopping ads

fonti

13 Snapchat scan outfits for shop Matt Navarra
fonti

14 GMB aggiungi la voci dalla Search Giovanni Meloni
fonti

15 Facebook Expiring Audiences Bram Van der Hallen
Did you create a lot of Facebook audiences in the past? If you haven’t used an audience for over 2 years, it will be listed in a new ‘Expiring Audiences’ filter view. If these audiences remain unused for 45 days, they will be automatically deleted.
fonti

16 Bidding features GoogleAds Top signals & seasonality adjustments§
Top signals changes. Advertisers can now use top signals for search campaigns using Target ROAS and Maximize conversion value. “Currently, you can only view top signals for campaigns that use Target CPA and Maximize conversions” but that’s expanded now, wrote Neera Thavornvanit, Product Manager, Google Ads.
Seasonality adjustments can now be made at the manager account level. Before now, Smart Bidding did take seasonality into account, but there could be events where advertisers expect big changes in conversion rates, such as big sales or product launches. “To make these adjustments even easier to use, you can now set them at the manager account level instead of creating them for each individual account,” said Thavornvanit.
fonti

17 #GoogleAds Insights page ADworld Experience
fonti

18 FREE Tool Product Keyword Extractor (Google Autosuggest) Stefan Neefischer
Google Autosuggest is a great resource for data extraction
If you are creative about “HOW” you are creating autocomplete requests things get very powerful!
The Product Keyword Extractor Tool is using the autocomplete with search patterns like “[%brandname%] review” to get product specific keywords. The tool is also doing the Regex Cleaning to show the keywords in a way you can use directly for your e.g. #PPC campaigns.
fonti

19 #Pinterest Idea Pin simil #storie Roberto Romeo
Come le storie, i Pin Idea sono focalizzati su sequenze di brevi video clip che gli utenti possono sfogliare. Ogni singola clip può durare fino a 60 secondi, mentre puoi aggiungere fino a 20 fotogrammi a ciascuna serie Idea.
I Pin Idea sono inoltre dotati di “pagine di dettaglio” in cui i creatori possono aggiungere ulteriori annotazioni o spiegatori, come i dettagli della ricetta o informazioni sul prodotto, ad esempio, mentre a differenza di altri strumenti Storie, i Pin Idea rimangono anche sui profili utente, invece di scomparire dopo 24 ore.
fonti

20 Aggiornamenti google anno per anno Dalia Smaranda Dragomir

fonti

150.000 km e visitare 3 milioni di fiori Nicolò Santin
fonti

Condividi

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email

Fammi sapere cosa ne pensi